Re: Monitor - obraz plywa...

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Wed 05 Dec 2001 - 00:43:57 MET

On Tue, 4 Dec 2001 17:30:19 +0100, "Marco" <marco2000_at_poczta.fm>
wrote:

>Nie wiem co jest grane. Mam taki problem: od czasu do czasu obraz w dolnym
>rogu ekranu zaczyna plywac, delikatnie i przez chwile. Potem znowu pracuje
>normalnie i znowu zaczyna delikatnie drgac. Czego to moze byc wina,
>zasilania, kabla ? To jest monitor EIZO T57S niedawno zreszta kupiony, mam
>jeszcze dwa miesiace gwarancji wiec dlattego pytam :-)

Przyczyn moze byc pare. Moze przelazi przydzwiek sieciowy na uklady
odchylania - wskazywaloby to ze ktorys z kondensatorow filtrujacych
jest marny... Moze sie nie domykac uklad rozmagnesowania - przez cewke
rozmagnesowujaca plynie troche pradu przemiennego i obrazem rzuca.
moze tez wplywaja jakies zewnetrzne pola magnetyczne - mnie takie
uszkodzenie monitora wyskoczylo jak popsul mi sie modem zewnetrzny. Po
zakupie nowego monitor ulegl samoczynnej naprawie - wszystko wskazuje
na to ze transformatorek zasilajacy modem, lezac za monitorem, dawal
wieksze pole magnetyczne rozproszenia w zwiazku z brakiem obciazenia
modemem i zaklocal prace monitora - b innego wyjasnienia znalezc nie
potrafie...

--
Darek