Problem z sieciowka

Autor: Marcin Jabłonowski (abnuk_at_post.pl)
Data: Tue 04 Dec 2001 - 18:52:54 MET

Witam!

Problem moze zlozony, ale postaram sie po krotce wyjasnic, o co chodzi. No
wiec u taty w biurze chcialem polaczyc 3 komputery w siec.
Mam sieciowki Zoltrixa 10/100 i Huba 100MBps. Jeden z komputerow byl juz u
taty wczesniej i jest podlaczony do innej wewnetrznej sieci chodzacej na
10MB/s. Polaczylem no i 2 komputery dzialaja, a ten podlaczony do sieci
wewn. nie. Problem polega na tym, ze po wlozeniu do tego komputera karty
sieciowej i podlaczeniu kabla nie swieci sie na nim dioda informujaca o
polaczeniu, tak jakby w ogole nie widzial sieci. Problemy z okablowaniem
wykluczylem poniewaz testowalem je na 2 poprzednich komputerach. Po wielu
probach i meczeniem sie z kilkoma sieciowkami stwierdzilem, ze
najprawdopodobniej blad tkwi w plycie glownej, ktora tak jakby wytrzymywala
tylko 10MBps (tak to wyglada). A poniewaz mam huba 100MBps, wiec nawet jesli
wymusze na tym komputerze te 10MBps to i tak nie dziala. BIOSa do plyty
glownej sciagnalem najnowszego i zupdatowalem. Sprawdzilem wszystkie
ustawienia w BIOSie, przejrzalem instrukcje w poszukiwaniu jakis zworek do
ustawiania powyzszego. Plyta jest naprawde dobra, bo firmy Shuttle
(SpaceWalker) na chipsecie VIA (jakimstam) pod Celerona 500. Naprawde nie
wiem, co zrobic. Pozyczylem nawet oryginalna sieciowke HP i swieci sie dioda
do 10MBps. Chcialbym zeby dzialal ten komputer na 100MBps, ale jesli to nie
bedzie mozliwe to trudno. Nie wiem, co robic. Wymienic huba, czy moze ktos
juz sie spotkal z takim problemem i wie, jak mu zaradzic?

Pozdrawiam
Marcin Jabłonowski