Re: Hub czy swith?

Autor: Darek (agap_at_optonline.net)
Data: Mon 31 Dec 2001 - 03:21:08 MET

On Sun, 30 Dec 2001 20:46:43 +0100, "JFK" <jfk_at_okg.gdynia.pl> wrote:

>coz ja nie bylem w stanie tego zanegowac poniewaz w naszej sieci i tak stoi
>sobie serwe robiacy za router i i tak provider pozwala nam to zrobic :)))
>tak wiec przepraszam za forwardowanie blednego posta ale az taki biegly wtym
>nie jestem :((
>JFK

post nie byl az taki bledny gdyz gosc napisal switch/router a nie
switch
bardziej obrazowo roznica pomiedzy switchem i hubem
przyjmijmy ze porownujemy huba na 4 porty o przepustowosci 100 mbit
i switcha o tej samej przepustowosci
do obu urzadzen podlaczamy 4 komputery i przesylamy pliki pomiedzy
tymi kompami - komputery maja karty 100mbit
jezeli wszystkie porty beda rownomiernie obciazone to na hubie
makszymalna szybkosc przesylu bedzie 100:4=25 mbit (teoretycznie z
powodu kolizji pakietow, retransmisji itb ale to tylko obrazowo)
jezeli uzyjesz switha to kazdy z portow bedzie mial pelna
przepustowosc 100mbit (oczywiscie teoretycznie)