WindowsXP - problem z siecia!

Autor: PaVliK (pavlik_at_central.pl)
Data: Sun 30 Dec 2001 - 12:07:53 MET

Witam

Od dłuzszego juz czasu bezskutecznie proboje znalezc rozwiazanie mojego
problemu na grupach dyskusyjnych, dlatego tez postanowilem sam wkoncu o tym
napisac. Otoz mam bardzo powazny problem z udostepnianiem plikow pod
WindowsXP. Po udostepnieniu dowolnego katalogu z dysku bez problemu moge
wejsc do niego z innego komputera w sieci (z Win98), lecz praktycznie na tym
sie wszystko konczy. Przy probie skopiowania (odczytania) dowolnego pliku
wiekszego od okolo 10 KB cale polaczenie ulega zawieszeniu co objawia sie
tym iz na komputerze z Windows98 pomaga jedynie restart, gdyz przy ponownej
probie otworzenia zasobu z WinXP wyskakuje okienko ze "komputer nie moze
zostac odnaleziony". Jedynym plikiem jaki udalo mi sie skopiowac byl 8KB
plik tekstowy dlatego uznalem ze wartosc okolo 10KB to praktycznie calkowita
ilosc mozliwych do wymiany danych po ktorym polaczenie ulega zawieszeniu.

Nadmieniam iz karta sieciowa ktora posiadam Realtek 8139 dziala bez
najmniejszego zarzutu gdyz z kopiowaniem plikow z innych komputerow z sieci
poprzez otoczenie sieciowe (Win 9X, Linux + Samba) jak i z korzystaniem z
Internetu nie mam zadnego problemu. Posiadam takze najnowsze sterowniki do
w/w karty pod WindowsXP. Korzystalem zarowno z prostego jak i rozbudowanego
udostepniania plikow jednak efekt zawsze jest ten sam. Moge jeszcze jedynie
dodac iz numery IP w mojej sieci przypisuje serwer DHCP, a calosc jest
polaczona za pomoca 10 Mb HUBow.
Czy ktos z grupowiczow moze spotkal sie z tego typu problemem i moze zna
jakies sensowene rozwiazanie?

Z gory serdecznie dziekuje za pomoc
Pozdrawiam
PaVliK