czy nowe skanery sa kiepskie?

Autor: Kys (kys1_at_box43.gnet.pl)
Data: Sat 29 Dec 2001 - 15:28:50 MET

Czolem

Kolejna lamiglowka dla grupy ;-)
Mam skaner Mustek Paragon 600 II N i jedyna jego wada jest nietypowa
karta interfejsu na zlaczu ISA.
Nadazyla sie okazja wymienic go na HP ScanJet 3200C na zlaczu LPT.
Ucieszylem sie bo HP to dosc dobra marka i parametry skanerka tez niczego
sobie.
Jakiez bylo moje zdiwienie gdy wykonalem serie skanow z gazetki.
Okazalo sie ze na wszystkich zdjeciach mozna dostrzec zolte plamy,
szczegolnie
denerwujace na bialych powierzchniach. Na Mustku oczywiscie tych plam nie
bylo.
Wybralem sie wiec do kolesia ktory ma rocznego Plustka P12 i u niego tez
widac plamy!
Przecwiczylem wszystkie mozliwe kombinacje ustawienia portu LPT w blaszaku:
normal,
ecp, epp, ecp+epp i plamy sa za kazdym razem raz mniejsze raz wieksze.
Czy to oznacza ze nowsze skanery sa gorsze od tych leciwych?
Jesli ktos ma jakis pomysl to zapraszam do dyskusji.
Dla porownania podaje dane techniczne skanerkow:
Mustek: 300x600dpi 24bit
HP: 600x600dpi 30bit
Plustek: 600x1200 48bit

Pozdrawiam