Re: Kilka banalnych pytanek

Autor: GLide (glide_at_kreacja.pl)
Data: Fri 28 Dec 2001 - 20:28:52 MET

On Fri, 28 Dec 2001 01:01:41 +0100, "Slawek" <slwkk_at_poczta.fm> wrote:

>1. Na plytach glownych ESC jest zintegrowana karta dzwiekowa co to za karta
>i jakie sa jej osiagi ?
Taki sobie przetwornik D/A A/D z kilkoma pomniejszymi funkcjami -
najtrudniejsze rzeczy i tak reaizowane sa przez procek.
AC97 Doskonale nadaje sie do odtwarzania ding.wav ;-)

>2. na plytach j/w jest zintegrowany kodek AC97 cz to to samo co AC3 ? Zdaje
AC97 to standard "interfejsu" kodeka dzwiekowego i nie ma nic
wspolnego z AC3

>sie, ze dzieki niemu ma byc dolby surround jesli dobrze rozumiem ? Jednak na
Nie

>plycie kolegi ESC sa tylko 3 wyjscia i niema nic do podpiecia 4 glosnikow
>wiec o co chodzi ?
O to, ze ma on mozliwosc podpiecia tylko 2 gosnikow.

>4. Ile karta dzwiekowa musi miec wyjsc aby podpiac 4 glosniki, zeby bylo
2 (2 wyj strofoniczne - tyl i przod)

>5. Czy Riva tnt 2 m64 dobrze wspolpracuje z w/w plytami ?
Tak, ale na ogol jest to bardzo kiepskie rozwiazanie dla szybkich
prockow typu Duron i lepszych.

>6. U spodu Rivy tnt 2 m64 jest jakies wyjscie czy ktos wie co to jest ?
Jesli masz na mysli na plytce drukowanej to pewnie jakis feature
connector i pewnie go i tak nie wykorzystasz.

>7. Co to jest (na plycie glownej) AMR ?
Dodatkowe zlacze dla modemow specjalnie do niego skonstruowanych
(modemy te w skrocie dzialaja na podobnej zasadzie co kodek AC97).
Praktycznie producenci mogliby sobie z tym dac spokoj - szkoda miejsca
na plycie, ceny modemow nie sa znaczaco nizsze niz zwyklych PCI,
obciazaja one procesor znacznie bardziej.

>9. Jaki polecacie tani i <b>cichy</b> cooler do amd 700 - 800
Jesli ma byc tani to raczej bedzie tylko wzglednie cichy
(coolermaster, SPire np.5T060B1H3R). Bardzo cichy jest zalman, ale
cena jest mocno ponadprzecietna.

>10. Czy polecacie wywalic starego sound blastera 16 isa na rzecz tej karty
>dzwiekowej zintegrowanej z plytami ESC ?
Ja bym wywalil.

>11. Jak sprawdzic kiedy nadchodzi czas na wymiane zasilacza na wydajniejszy
>? Obecnie mam 230V i nie wiem czy po podpieciu nowej plyty i procka nie bede
>potrzebowal 300V
Jak sie zaczyna wieszac (pod warunkiem ze z winy zasilacza) -
zainstaluj CPU cool i monitoruj napiecia - u mnie przeciazony zasilacz
zaczal pracowac bardzo niestabilnie.

Pozdrawiam
GLide