Re: Obudowa mnie kopie

Autor: roman k (romku1_at_wp.pl)
Data: Sun 02 Dec 2001 - 20:07:18 MET

Dnia nie 2. grudzień 2001 18:29, napisałeś:

> Też to mam i chętnie bym się dowiedział dlaczego pomiędzy bolcem
> uziemienia a kaloryferem jest prąd.
> Kaloryfer jest chyba gdzieś zerowany w piwnicy ?
> Co jest z tym uziemieniem ?
> Jak dotykam samego bolca uziemienia to oczywiście nic nie kopie.
>
> Może by tak zaizolować kabelek uziemienia w gniazdku i podłączyć
> do bolca zero ?
> Mam już serdecznie dość kopania przy podpinania
> kablówki do tunera tv.

To trzeba po prostu polubić. Robiłem rozmaite eksperymenty z marnym
skutkiem. Napięcie pomiędzy ekranem kablówki i rozmaitymi masami i
uziemieniami jest prawie zawsze i to spore. (ok 100V). Jest to jednak
napięcie "nieobciążalne", tzn. jeśli połączysz go z masą poprzez
amperomierz, to prąd, jaki daje się zmierzyć jest znikomy, rzędu
mikroamperów. Nie jest więc "zabójczy" (20 mA) tylko pieszczotliwy. Dlatego
uziemiam obudowę komputera do kaloryfera a przy podłączaniu kablówki
zakładam rękawiczki.

--
Pozdrowienia
Roman K.