Re: jednorazowy overclocking Durona 750MHz

Autor: Grzegorz Jurczak (gjurcz_at_ippt.gov.pl)
Data: Sun 02 Dec 2001 - 18:23:31 MET

> Mój komp to Duron 750 na ECS K7VZA v3 (3.3b), wentylator-jakis jamicon za
> 40PLN. Chce wycisnac z niego jak najwiecej a ze plyta jest kulawa jesli
> chodzi o overclk (brak mozliwosci zmniany mnoznika, FSB tylko do 112MHz)
> zamierzam ciac mostki i puscic go na 7x133Mhz (931Mhz). Nie mam mozliwosci
> sprawdzenia na innym kompie (z plyta do overclk) czy procek to wytrzyma i
> przy jakim Vcore, a po przecieciu mostkow juz sie tego nie odkreci.
Dlatego
> prosze o wszelkie uwagi osob ktore maja doswiadczenia z kreceniem D750.

Witam

Jezeli juz zamierzasz przeciac mostki odpowiedzialne za mnoznik, to mozesz
przeciac wszystkie. A moze nie trzeba ciac wszystkich? Oloweczkiem wybierasz
mnoznik, przy ktorym Twoj Duronik bedzie dzialal stabilnie przy FSB 133MHz.
Nie dziala przy mnozniku 7x, prosze bardzo: gumka w dlon, jeszcze raz olowek
i ma juz 6,5x, itd. Co do napiecia, (nic nie trzeba ciac) to olowek zalatwia
sprawe do 1.85V (standart dla wiekszosci plyt). Musisz tylko dotrzec do
odpowiedniej rospiski mostkow (polecam lekture Tomshardware) i uwazaj zeby
nie wykruszyc jadra przy zdejmowaniu, zakladaniu wentyla. Pewnym klopotem w
dluzszej perspektywie czasu moze byc ulotnosc grafitu, ale to juz inna
bajka, moze lakier do paznokci lub cus innego...?
Aaa, jeszcze jedno polecam test "torture" Prime95 (i nie tylko...) zeby
stwierdzic FAKTYCZNIE (o ile Cie to obchodzi) czy proc dziala stabilnie, bo
to ze system sie nie wiesza i wszystko dziala nie oznacza ze proc nie
produkuje zlych wynikow. Moj Duronik 700 powyzej 850 oblewa testy Prime95 a
system dziala ok. nawet na 1GHz..

Pozdrawiam
Grzegorz Jurczak