Re: Kto potrafi rozwiązać ten diabelski

Autor: Mirosław Moczyróg (mirekm_at_post.pl)
Data: Sun 02 Dec 2001 - 15:01:09 MET

borsuk_at_borsucza.norka wrote:

> -temperatura procesora?Past nie stosowalem.

Czy pomiedzy procesorem a radiatorem masz jakis material polepszajacy
kontakt termiczny ? Jaki masz radiator ? Jaka jest temperatura procesora

?

> Ale to nie temperatura, bo wypadniecie(lub"zamarzniecie")zdarza sie
> czasami natychmiast po uruchomieniu...

Co niczego nie wyklucza.

> A procesor tymczasem zostal juz zmieniony, i nie jest obciazany ciezka
> praca. Zadnych grafik w grach nie przerabia.
>
> -zasilacz. I tu ten domysl daje mi wiele do myslenia....

Sprawdzales napiecia w biosie ?

> Zamarzniecia i zresetowania sie (az do wylaczenia- wlacznie!) przede
> wszystkim zdarza sie na Windowsie.
> Linux MDK byl od tej choroby wolny. Dlaczego?
> Jesli to zasilacz -to Linux korzysta mniej z energii? Nie jest tak
> energochlonny?

Faktyczne linuxy z reguly sa mniej energochlonne (instrukcje hlt w watku
jalowym). Ale nie az tak, zeby obwiniac zasilacz. Roznica moze byc
wystarczajaca, zeby Win9x zawieszal sie z przyczyn termincznych, a Linux
nie. Ale to tylko teoria.

pozdrawiam,

mirek