Re: Obudowa mnie kopie

Autor: Prusak (prusy_at_f2virt.onet.pl)
Data: Sun 02 Dec 2001 - 10:01:55 MET

Użytkownik "Asia B." <asia_b_at_box43.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Niedawno zauwazylam, ze mam napiecie na obudowie mojego kompa -
> dotknęłam i lekko kopnęło.
> Od tego czasu jak sprawdzam - raz kopie - raz nie kopie.
> Sprawa jest o tyle dziwna, ze przewody i gniazdko sa z uziemieniem
> (bolec :). Sprawa by byla zalatwiona gdyby w poblizu byl jakis
> kaloryfer do dodatkowego uziemienia, ale nie ma.
> Co robic? Troche sie boje o sprzet.

Wiele lat temu miałem coś podobnego. Miernikami sprawdzałem czy na trzecim
bolcu (zero - uziemienie - nie wiem dokładnie jak to określić) nie mam prądu
i było wszystko ok. A na obudowie było napięcie. Komp oczywiście sam się
restartował. Przyczyna okazała się bardzo prozaiczna - jeden z kabelków
wychodzących z zasilacza miał przetartą izolację i dotykał obudowy. W ten
sposób pojawiało się napięcie na obudowie i restarty kompa. Po wymianie
zasilacza i okablowania obudowa przestała "kopać" i skończyły się samoczynne
restarty.
Opisane przez Ciebie objawy raczej sugerują uszkodzenie izolacji na kablach
w kompie niż na złe uziemienie (napięcie na zerze). Sprawdź okablowanie w
kompie czy nie ma uszkodzonej izolacji.
Pozdrawiam
Prusak