Re: Obudowa mnie kopie

Autor: Smoq (smoq_at_poland.com.xx)
Data: Sat 01 Dec 2001 - 23:54:51 MET

Użytkownik "Asia B." <asia_b_at_box43.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Niedawno zauwazylam, ze mam napiecie na obudowie mojego kompa -
> dotknęłam i lekko kopnęło.
> Od tego czasu jak sprawdzam - raz kopie - raz nie kopie.
> Sprawa jest o tyle dziwna, ze przewody i gniazdko sa z uziemieniem
> (bolec :). Sprawa by byla zalatwiona gdyby w poblizu byl jakis
> kaloryfer do dodatkowego uziemienia, ale nie ma.
> Co robic? Troche sie boje o sprzet.

Niekoniecznie bolec w gniazdku oznacza uziemienie, czasem moze byc
zerowanie. Moze sie zdarzyc ze fazy zle sie zeruja i wtedy wypadkowa jest
niezerowa. Nie znam sie na tym, nie jestem elekrykiem, powtarzam tylko to co
mi powiedziano, ale mialem kiedys podobny przypadek. Kolega dotknal uchem
przy jakichs manipulacjach obudowy komputera i pokopalo go zdrowo.
Zmierzylismy potem napiecie na obudowie i wyszlo 120V. Sprobuj polaczyc
obudowe jakims kabelkiem np. z kaloryferem. Nie jest to doskonale
rozwiazanie ale czasem pomaga.

Smoq