Re: Procesor

Autor: PeJot (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Thu 22 Nov 2001 - 18:29:58 MET

Użytkownik Dariusz Czurejno <czurejno_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9tfr2u$8hk$1_at_sunsite.icm.edu.pl...
> Witam
> Przymierzam się do zmiany procesora. Dostałem płytę główną Abit ST6 więc
> więcej jest kasy i mogę przeznaczyć na procka. Zastanawiam się nad PENTIUM
> III 800MHz i Celeronem 1,2GHZ. Czy gdzieś na stronach można znaleźć
> porównania tych procków. Co radzicie.

Nie za dużo wiesz chyba o Celku 1.2Ghz

Celeron 1.2Ghz to jest po prostu Pentium3 (256KB L2-cache) z fsb100Mhz
+ hardware data prefetch czyli odczytywanie danych z wyprzedzeniem.
- daje to porządnego kopa np, w Quake 3, kompresja itp.
Te ostatnie możliwości dodała zmiana rdzenia na ten
z P3 "Tualatin".

http://www.tomshardware.com/cpu/01q4/011003/index.html
Głównym porównianiem powyższego testu jest
Celek1.2 vs Duron "Morgan" 1.1Ghz ale są też inne cpu.

PeJot