Re: Co mi poradzicie? (w sprawie nagrywarki)

Autor: Jaroslaw Katarzynski (katjar_at_tor.phys.uni.torun.pl)
Data: Wed 21 Nov 2001 - 18:06:37 MET

Lenar <lenar666_at_go2.pl> wrote:
> [...]
> Zamowilem w sobote w sklepie nagrywarke TEAC 16x OEM za 580zl i mialem sie
> po nia zglosic we wtorek. We wtorek nie moglem, wiec pojechalem dzisiaj. Jak
> sie okazalo mojego TEAC'a nie ma. Facet powiedzial ze w hurtowni w Warszawie
> narazie go nie maja. W zamian zaproponowal mi RICOH'a 16x BOX za 550zl,
> ktorego przywiozl ze stolicy. No i niewiem co mam zrobic. Co mi radzicie?
> Czekac na TEAC'a niewiadomo ile, czy brac RICOH'a ? Jak sie sytuacja
> przedstawia z tymi drugimi , czy to solidny sprzet?

> PS. Ten RICOH to chyba jakis nowy, bo na Cdrinfo go nie widze. I co to jest

Nie ma go nawet na oficjalnej stronie Ricoha. Jak chcialem sie zarejestrowac
u nich, to nie bylo tej nagrywarki na liscie do wyboru.

> ten Justspeed ?

JustSpeed to taka opcja, dzieki ktorej nagrywarka automatycznie zmniejsza
predkosc nagrywania z 16x do 12x dla gorszych plyt - czesto firmowe CD-R z
gwarancja producenta do nagrywania na 16x np Verbatim, TDK, Sony oraz mniej
firmowych Platinium 24x.

Ogolnie nagrywarka jest dobra, ale Feurio ma z nia problemy. CZesto wyrzucza
blad kalibracji mocy lasera. Mozna w opcjach wylaczyc kalibracje ale i tak
nagrywarka ja wykonuje.

Z innymi programami nie ma problemu. np. Nero, CDRwin, CloneCD

Jezeli chodzi o przegrywanie zabezpieczonych plyt, to narazie nie mialem
problemow. Przegralem Diablo2, BaldursGate wszystkie czesci i duzo duzo
innych.

Ogolnie polecam nagrywarke, pod warunkiem ze nie bedziesz korzystal z
Feurio. Ja osobiscie jestem zawiedziony tym programem, bo go bardzo lubilem.

Ja mialem taki sam problem, chcialem kupic Teac'a ale nie bylo. Po
sprawdzeniu w CDClone czy obsluguje ona Dao-raw96 zdecydowalem sie na
ricoha.

Pozdrawiam, Jarek