Re: Problem z konfiguracja RAID

Autor: Pastuszka Piotr (piotrpa_at_kpwig.gov.pl)
Data: Tue 20 Nov 2001 - 14:22:13 MET

Użytkownik "pluto" <pluto80_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> a ja slyszalem (nie mam dowodow ze to prawda) ze podbono progrgramowy
> stripping
> zaimplementowany w kernelu linuxa jest wydajniejszy niz ten sprzetowy
> realizowany
> przy kontroler HPT370 (chodzi tu o 2 dyski IDE).
> i mam w zwiazku z tym problem, bo nie wiem czy lepiej kupic karte ATA100
na
> HPT370,
> czy podpiac dyski normalnie na kanal IDE i zastosowac programowy
stripping.

nie wiem jak jest, bo nie robilem testu, ale jest to mozliwe poniewaz
dzisiejsze procesory pracuja z taka czestotliwoscia ze zazwyczaj sa sporo
wydajniejsze od procesorów na kontrolerach raid. Do tego softwareowy raid
moze korzystac z czasem sporeo zapasu pamieci, a zwyczajne kontrolery maja
albo malo cache lub wcale.
Sa takie co maja i 500 MB ale nie sa chyba zbyt popularne.

PiotrP