Czy wszystkie DVD to taka kashana ?

Autor: GL (grendel_at_go2.pl)
Data: Tue 20 Nov 2001 - 12:14:03 MET

Witajcie !

Mam małe pytanko do ludzi, którzy dłuższy czas _wydajnie_ eksploatują
swoje napędy DVD.

W wielu testach napędy Creative'a wypadają całkiem nieźle. Parę dni
temu miałem możliwość dłuższej pracy z napędem x12 tej firmy. To był
prawdziwy koszmar - 70 % moich płyt CDR, które bez problemu czytane są
np. przez kompletnie zajechany cd-rom LGx32, nie są wogóle czytane
przez napęd Creative'a, lub w trakcie kopiowania, zwłaszcza z
zewnętrznych ścieżek (czytaj: z największą prędkością) wyłażą błędy.
Te płytki które daje się odczytać, powodują straaszne zamyślenie się
napędu (gdzie te spodziewane któtkie czasy dostępu???), a co za tym
idzie - zamieranie całego systemu....

Stąd malutkie pytanko: które napędy DVD odczytują dane w trakcie
rozpędzania nośnika, lub które umożliwiają "sprzętowe" (poprzez
kombinacje klawiszy) obniżenie prędkości obrotowej nośnika?.

Prosiłbym o wypowiedź skrajnych praktyków w tej kwestii.

(oraz nie cytowanie danych technicznych zaczerpniętych z filderów
reklamowych, bo te można sobie....)

Dzięki

Grendel