Re: kontroler Hpt 366 na abicie i instalki..

Autor: plachecki_at_post.pl
Data: Sun 18 Nov 2001 - 12:45:46 MET

| Szanowny Kolego, z doświadczenia radzę nigdy nie instalować żadnego
| systemu na kontrolerach HPT 366 lub 370. Z doświadczenia po prostu.
| Miałem gdzieś tekst Abitowy lub Highpointowy który przed tym przestrzega.
| Miałem też fatalne w skutkach próby fdiskowania i formatowania pewnych
| typów dysków podpiętych bezpośrednio do HPTka. O ileż bezpieczniej
| pewniej i bardziej elegancko jest zainstalować np. WIN2K lub NT
| na normalnym standardowym kontrolerze IDE, po czym zainstalować
| właściwy dla danego systemu i danej wersji BIOsa HPTkowego sterownik.

prawda jest taka - mam kontroler centos na układzie hpt366 - używałem go na płycie mvp3 z dyskiem quantum udma66 z zainstalowanym systemem w2k pro - przy instalacji F6 itd. - i nie było żadnych problemów ani w trakcie ani po instalcji - żaden dysk mi nie padł, wszystko hulało że az miło. aktualnie zflashowałem tenże kontoler biosem od hpt wersja 1.25 (poprzednio był jakiś centosa 1.22) i chodzi rónież świetnie z dodatkowym dyskiem - testowane z fujitsu ata100, barracuda3 ata100) - nowy biosik dał mi możliwosć konfiguracji recznej trybów dysków podłaczonych do kontrolera, czegow wersji 1.22 nie było)

2. w kompie (płyta abita z ppga z kontolerem udma/33) dysk WD udma/66 jest podłaczony do kontrolera abita na hpt366 (bios highpointa 1.22) i takze chodzi bez zadnych wad, usterek, tudzież komplikacji)

| Po czym podłączyć dysk do tegoż. Ileż w tym roboty, a ileż mniej
| niespodzianek i czasu straconego na poszukiwanie przyczyn
| np. dziwnych braków w systemie.
| Sam doświadczyłeś czegos w tym stylu wszak, a z faktami dyskutować
| nie wypada raczej.

raczej wypada, szczególnie jak u mnie "szcześciarza" chodzi wszystko poprawnie: kontrolery hpt, "parszywe" płyty na via i inne

pozdrawiam...

       bartlomiej plachecki_at_post.pl : .:::.
         www.coolbart.silesianet.pl : :[o^o]:
                gsm +48 6o8 516 614 : (_)