mizerny transfer HDD IBM (długie)

Autor: Mateusz (matdob_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 15 Nov 2001 - 01:43:04 MET

Witam,

Problemem jest kwestia szybkości mojego HDD. Zrobiłem eksperyment:
przekopiowałem z jednej partycji na drugą (fizycznie ten sam dysk) plik
710MB. Zajęło mi to 11 minut!!! Łatwo policzyć: przerzucał około 1MB na
sekundę. Dysk twardy to IBM 7200rpm 41GB DeskStar IC35L040AVER07-0.
Sprzedawca chwalił mi go bardzo i dysk nie był specjalnie tani. Moim zdaniem
to kopiowanie idzie stanowczo za wolno. Jakie mogą być tego przyczyny?

1) Płyta to ECS k7vza (zdaje się, że obsługuje UDMA 100).

2) Dysk ma ustawione jumpery na "cable select" przy czym jest to możliwe w
czterech wariantach:
a) 16 heads - i na to mam ustawiony
b) 15 heads
c) 32GB clip
d) Auto spin disable

3) Komputer ma dysk wykrywać (dysk jest w kieszeni) i robi to, tyle że przy
bootowaniu podaje : "IC35L040AVER07-0 ER40A44A". Nie podoba mi się to "ER"
na końcu (error?). Czy to możliwe, że następuje jakiś błąd i upośledza
transfer?

4) W tabelce, którą wyświetla komputer jeszcze przed wczytaniem Windowsa
(mam 98) jest napisane: "LBA, ATA 100, 41176 MB. - wygląda OK

Uff. Więcej grzechów nie pamiętam. Dzięki za wszelką pomoc..

Mateusz