Re: plyty glowne do Pentium I

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Wed 14 Nov 2001 - 00:08:36 MET

On Tue, 13 Nov 2001, GoTaR wrote:

>+ Wojciech Puchar <wojtek_at_3miasto.net> skribis:
[...]
>+ > mam intel TX, 128MB SDRAM i przy uruchomieniu systemu na 64MB nie widze
>+ > różnicy. chodzi naprawde żwawo

 To weź obrazek A4 wczytany skanerem w jakiejść lepszej niż
"dla WWW" rodzielczości i spróbuj go obrócić PHOTOEDITem ;>
(kiedyś tak spróbowałem na 64MB: obrazek 48MB, po 15 min.
mielenia dyskiem wcisnąłem RESET :]). Jeśli komputer
nic nie robi to chodzi żwawo, owszem ;)

>+ System==winda? Bo widzisz, Linuks w przeciwieństwie do niej alokuje
>+ pamięć od góry, tj. od obszaru niecache'owanego.

 W kwestii formalnej: winda w przeciwieństwie do przeciwieństwa
linuxa ładuje się od góry ;) !
BTW: Na TX spadek prędkości przy nieużywaniu pamięci 64/128MB ;) mam
mierzalny ale organoleptycznie strawny. Jeśli tylko "haczy" o swap
to różnicę in plus dla 128 MB widać.

 Pozdrowienia, Gotfryd