Re: Scalak w ktorym siedzi BIOS peceta

Autor: Andrzej Litewka (andx_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 12 Nov 2001 - 22:31:49 MET

"Mariusz Skrzynski"
> W sklepach elektronicznych w Lodzi robia WIELKIE oczy jak pytam o
> flash'a do PeCta. Wedlug nich nigdzie nie ma, nikt tego nie robi, nikt
> nic nie wie.

To przejdź się do nich i powiedz im, że są niezłymi fachowcami elektronikami
:))))
Pewnie jeszcze z dwoam fakultetami ;)

Ja mogę podać na przykładzie mojego układu scalonego BIOS-a na starej płycie
ATREND-a ATC-5000.
Mam tam kostkę pamięci EEPROM - znanej firmy produkującej pamięci i
mikrokontrolery - "ATMEL" kostka jest 32 nóżkowa w tradycyjnej obudowie DIP.
Pojemność 1Mbit czyli 128KB ma symbol "AT 29C010A"
U mnie w Krakowie nie było problemów z kupieniem takiej kostki (potem ją
sobie zaprogramowałem na płycie głównej nowym biosem).
Nie mam teraz katalogu z PDF-ami tych kostek pod ręką ale ta 2Mbitowa
(2048Kbit) kostka, o której jest mowa będzie miała zbliżone oznaczenie do
podanej przeze mnie.
Jak się znają w sklepie to gdy rzucisz symbolem tej kostki, którą ja podałem
to powinni Ci podać symbol tej o pojemności 2Mbit (czyli 256KBajt).
Wiem, że takowe były wtedy gdy ja kupowałem tą swoją 1Mbit.
Jakieś pół roku temu dałem za nią 25zł.
Generalnie symbol układu scalonego powinien wykrywać program flash-ujący
bios.
U mnie po uruchomieniu programu Awdflash.exe automatycznie był wykrywany
scalak bios-a i wyświtlany jego typ "AT29C010" oraz producent "Atmel" oraz,
że jest to kość programowana napięciem 5V.
A jak Ci nie pokazę symbolu to najlepiej delikatnie odkleić z układu
scalonego naklejkę i odczytać symbol z obudowy kostki.

> Utwierdza mnie to coraz bardziej w przekonaniu, ze Lodz to zadupie i
> zascianek. :-/

To zupełnie tak jak Kraków w dziedzinie elektroniki :|
Możemy sobie podać prawice :DDD

--
TNIJCIE CYTATY bo jest ŚMIETNIK!!!