Re: [floppy] Problem ze zlozeniem kompa

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Mon 12 Nov 2001 - 17:56:57 MET

"Robin" <robin.hood_at_sherwood.forest.pl> wrote in message news:04frut81q3ia47h2tqpsbrmh4aikb70ln6_at_4ax.com...

> Hm, dla dysków twardych zgoda - czerwona krawędź taśmy w stronę
> gniazda zasilania - dla stacji dyskietek jest odwrotnie - inaczej
> ciągle pali się lampka stacji i FDD nie jest rozpoznawany przez BIOS.
> Oczywiście kabelek musi być z przeplotem.

Widocznie standard dysków twardych nie dotyczy napędów dyskietek
skoro masz taką stację. Ja jednak obecnie spotykam wyłącznie stacje
ze złączem obróconym "jedynką" w stronę złącza zasilającego
i sądziłem, że wreszcie ustalono takie standardy dla ułatwienia...
Zawsze jednak w takich niepewnych sytuacjach gdy lampka się świeci
sprawdziłbym dokładnie stacje i odszukał oznaczeń gniazda i w którą
stronę jest rzeczywiście zwrócone połaczenie numer 1. To żaden problem.