Re: czy nowy RAM PC133 zadziala na starej plycie 440LX?

Autor: GoTaR (gotar_at_priv.onet.pl)
Data: Fri 09 Nov 2001 - 22:19:39 MET

ErGo <ergo_at_poczta.gazeta.pl> skribis:

> Eksperymentowanie nie jest możliwe:( Aby dostać nową kość RAMu muszę oddać
> swoje stare.

Z możliwością odmiany?

> Obawy budzi zasłyszana opina o braku możliwości współpracy takich elementów.

Bo tak jest.

> Czy napięcie z jakim pracują kości ram nie uległo obniżeniu od czasów LX?

Nie - 3.3V dla SDRAM-ów w modułach DIMM.

> Czy właśnie z powodu skoku technologicznego może się okazać że płyta
> współpracuje tylko z kośćmi 64MB? (mam dostać 128MB kość)

Tak. Po pierwsze nawet z PC-100 możesz mieć problem (a mówimy o PC-133),
a po drugie z wielkością kości. Znajdź kogoś, kto ma taką kostkę,
sprawdź czy działa i jeśli tak to przekonaj go, żeby w razie, gdyby
Twoja nowa nie chciała iść, zamienił się.

--
GoTaR <gotar_at_priv0.onet.pl>