Re: czy nowy RAM PC133 zadziala na starej plycie 440LX?

Autor: ErGo (ergo_at_poczta.gazeta.pl)
Data: Tue 06 Nov 2001 - 10:58:51 MET

Użytkownik "Rafał Gwiazda" <gwiazdar_at_idc-incenti.com.pl> napisał w
wiadomości news:9s8a2a$h62$1_at_news.tpi.pl...
> Zadziałać zadziała, tylko że z taką prędkością, jaką może osiągnąć płyta
> główna (66Mhz) a nie 133, nie wiem tylko ile może chipset LX maksymalnie
> pamięci obsłużyć i jak duże kości można tam włożyć. Może się okazać, że
nie
> będzie chciała współpracować z nawet DIMMem 64 MB... Trzeba sprawdzić
> eksperymentalnie. nie spodziewałbym sie jednak zbyt wiele.

Płyta główna ATrend ATC-6120 440LX. Standardowo pracuje na 66MHz.
W manualu o RAM napisano tylko: DIMM 168pin, 64bit, ECC.
Uzupełnienie: obsługiwana pamięć: do 384MB SDRAM lub 768MB EDO DRAM (z ECC)

Eksperymentowanie nie jest możliwe:( Aby dostać nową kość RAMu muszę oddać
swoje stare.
Obawy budzi zasłyszana opina o braku możliwości współpracy takich elementów.
Czy napięcie z jakim pracują kości ram nie uległo obniżeniu od czasów LX?
Czy właśnie z powodu skoku technologicznego może się okazać że płyta
współpracuje tylko z kośćmi 64MB? (mam dostać 128MB kość)

Pozdrawiam
ErGo