Re: Pomoc przy celeronie 533

Autor: Zrathen (zrathen_at_zrathen.mine.nu)
Data: Tue 06 Nov 2001 - 15:26:47 MET

> Wiem ze procesor ma zablokowany mnoznik dlatego z szyny 66 wskoczylem
> na 75 i mam 600 mgh.W biosie mam do wybory szyny 66,75,83.Gdybym chcial
miec
> szyne 83 mgh to szlyszalem iz trzeba przestawic dzielnik agp , pci i
> napiecie procka.Dlatego chcialbym sie dowiedziec czy to prawda i jak mam
> zrobic.Chcialbym sie rowniez zapytac czemu nie moge zrobic szyny np. 100
> mgh.I czy predkosc szyny zalezy od tego jakas dobra mam plyte glowna czy
> procesor?

Racja. Proc ma zablokowany mnożnik.
To czy zadziała na szynie 83 Mhz ( nie mgh ;) ) - zależy od wielu czynników
( m.in. od płyty i serii procka ). W wielu przypadkach szyna 83 MHz działa
bezproblemowo bez podnoszenia napięcia. Co do zmiany mnożnika AGP - jeśli
masz nowszą kartę - prawdopodobnie nie trzeba nic robić.
Za to zmiana mnożnika PCI ( przy FSB 83 MHz PCI ma aż 41 - co przy normie 33
jest dużo za dużo ) może być potrzebna. Najczęściej wynikiem takiego
wysokiego taktowania PCI są jakieś błędy na kartach dźwiękowych ( cuda się
na niektórych modelach dzieją ) i co gorsza - sypie się logika dysku :)
czyli dysk potrafi utracić dane ( tu też są wyjątki - na moim IBM DTLA
307030 wypróbowałem nawet 45 MHz na PCI i nic mu się nie stało, ale jak już
mówiłem - każde przetaktowywanie komputera trzeba potraktować
INDYWIDUALNIE ).

Hibernus
http://pluton.zrathen.mine.nu