powtarzajacy sie problem z HDD

Autor: Jaro (biuro_at_zasta.com.pl)
Data: Mon 26 Nov 2001 - 09:28:05 MET

Prawie rok temu kupilem dysk twardy 40 Gb.
Problem, ktory ponizej opisze pojawil sie juz chyba 5-7 razy.
Mianowicie co jakis czas przy uruchamianu windowsa pojawia sie komunikat
(Scandisku), ze dysk ma bledy. Po sprawdzeniu roznymi programami np:
"WDclear" rzeczywiscie okazuje sie ze bledy wystepuja, za kazdym razem w
roznych miejscach i zajmujac rozna wielkosc dysku (sa to wielkosci do 10Mb).
Za kazdym razem metoda usuwajaca usterke polega na nadpisaniu zer na calym
dysku rowniez programem "WDclear". Pozniej tworzenie partycji i ponowna
instalacja. Problem niestety znowu powraca, ostatnio nawet z tygodniowym
odstepem.

Moje pytanie jest nastepujace.
Czy dysk faktycznie jest wadliwy czy moze to byc spowodowane czyms innym?
Gosc od ktorego go kupilem dal mi 3 letnia gwarancje, niestety w zwiazku z
przedstawionym problemem twierdzi, ze nie moze nic zrobic bo w hurtowni
rowniez nadpisza na dysku zera i formalnie nie bedzie mozna sie do niczego
przyczepic.
Czy mam podstawy domagac sie wymiany dysku?

Prosze o rady,

Pozdr.
Jaro