Dwie nagrywarki - trzy pytania.

Autor: Lipner Mariusz (l-soft_at_data.pl)
Data: Mon 26 Nov 2001 - 09:05:41 MET

Witam szanownych grupowiczow.

Od razu przejede do sedna.
1. Poczytalem troche artykulow na temat "podkrecenia" starszych nagrywarek.
Mam Teac 55S SCSI (4x) i podobno mozna z niego wycisnac cos wiecej poprzez
nadgranie BIOSU np. (6x) lub (8x). Tylko jak to zrobic skoro nagrywarka przy
upgreadowaniu sprawdza jaki to model i nie pozwala wczytac innego BIOSU niz
do 55S ?

2. Zaktualizowalem BIOS w nagrywarce Plextor PX-W1210TA (12x) do wersji
1.08. I... stracilem mozliwosc "ominiecia" SafeDisk v2. Pozniej doczytalem
sie, firma Plextor od wersji BIOS 1.05 uniemozliwila omijanie tego typu
zabezpieczen. W jaki sposob mozna "obnizyc" wersje BIOSU np. do wersji 1.04.
Dodam tylko, ze programowo tego nie da sie wykonac.

3. Czy mozna np. z w/w Plextora zrobic (16x) lub (24x) ?

Prosze dajcie znac na nurtujace mnie pytania, ewentualnie linka do strony z
odpowiedzia na te pytania.

Serdeczne pozdrowienia,
LiMeS