Re: Bardzo wydajny sprzet

Autor: PeJot (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Sat 24 Nov 2001 - 16:49:54 MET

Użytkownik Piotr Nowak <piotrus_at_pocztal.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2jjL7.57980$Y6.6392644_at_news1.rdc1.ct.home.com...
> Witam
>
> Potrzebuje zlozyc bardzo wydajny sprzet do obrobki video, dzwieku itp.
> Myslalem o 2x Athlon MP.
> Czy sa jakies plyty na wiecej niz 2 procki? co lepiej uzyc Intela czy AMD?
> jakie dyski, IDE czy SCSI? Potrzebne bedzie okolo 400-500 GB miejsca.
> Planuje 4x WD 120GB, ale to sa tylko 5400rpm. Jakies plyty 2 procesorowe z
> wiecej niz 2 IDE?
> Prosze o wszelakie sugestie, propozycje, uwagi itp.
>
> Cena nie ma w sumie znaczenia, ale wiadomo ze im taniej tym lepiej :)
> z gory dzieki.

Ale będzie maszyna ... :)

Dwa Athlony MP są znacznie szybsze od 2 Penium4 Xeon
Polecem dla przekonania profesjonalne porównania na www.anandtech.com
Ostatnio ukazał się też w Polsce "lekki" test Athlonów Mp
http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/dual_athlon12/dual_Athlon12.html

500GB na dyskach SCSI będzie bardzo drogie,
zwłaszcza jeżeli będziesz chciał mieć przestrzeń ciągłą
w raid0 (gdy na płycie nie będzie kontrolera u160 to trzeba będzie
kupić wersję dwukanałową dla PCI-64Bit Adaptec od 1500zł lub kontroler raid
scsi- 2 kanały - Adaptec od 4000zł, dysk-u160 36GB 10k rpm od 2000zł )
Koniecznie dwukanałowy bo dyski 10k szybko zapchają pasmo.

Ale nie ma się co oszukiwać, przy dużym obciązeniu (np. bazy danych
udostępnione w dużej sieci) dyski SCSI są o wiele szybsze od ATA100
-chociażby nawet wirowały z tą samą prędkością 7200rpm

Do najszybsze dysków IDE zaliczają się Maxtory DiamondMax Plus
7200rpm - 80GB kosztuje ok. 1100zł lub IBM 60GXP - 60GB -ok 900zł
Barracudy 4 pomimo że 7200 rpm nie nadają się do zastosowań bazo-danowych
nie wspominając o dyskach 5400rpm ...
Są też WD Caviar XL - 100GB 7200rpm -ok.1200zł niestety nic o nich nie wiem.

Dużo recenzji dysków jest na www.storagereview.com
możesz wpaść i poszukać.

Wpadnij na www.komputronik.pl może mogą ściągnąć
na zamówienie płyty dual + A-MP (na chipsecie AMD760MP lub AMD760MPX)
a dysków twardych scsi / ide mają wiele w swojej ofercie.

Athlon Xp też działa w dual'u, MP jest po prostu certyfikowany
do SMP (cokolwiek miałoby to znaczyć) i ma odblokowany mnożnik.
(www.aceshardware.com )
Nie wiem czy płyty Tyan'a mają możliwość zmiany mnożnika
bo możnaby kupić MP1600+ (1.4Ghz) i podkręcić nawet bez zmiany
napięcia na MP1800+ (1.53Ghz). Oczywiście do krytycznych zastosowań
jest to śmieszne no ale gdy wspominasz o dyskach IDE to co mi szkodzi
napisać.

PeJot