Pomocy-WinXP a plyta Soltec VIA

Autor: Jacek O. (ja66_at_wp.pl)
Data: Sat 03 Nov 2001 - 21:11:18 MET

Mam powazny problem z instalacja WINDOWS XP. Posiadam wersje Xp Professional
Corporate, wersja Final, ktora była pomyślnie instalowana na innych
komputerach.

Moj komputer to Athlon 1000 MHz na plycie Soltec SL-75KAV/-X z czipsetem VIA
, 256 Mb pamieci Ram.

Przed instalacja Windows XP Pro:. Całkowicie sformatowałem dysk, usunąłem
nawet istniejące partycje. W BIOS zmieniłem aby uruchomila się plytka z
Windows XP. I teraz co nastepuje: Plyta się odpala, Windows zapisuje
urzadzenia i nastepnie jest napis 'WINDOWS SETUP' i koniec piesni, normalnie
instalacja się zawiesza i nie idzie ani krok do przodu. Aby wykluczyc wade
nosnika, dostałem jeszcze dwa Windows XP Pro z roznych źródeł. Nic to nie
daje, ciagle i na każdym problem jak wyzej. Uruchamiałem również instalacje
z poziomu Windows. Instalacja idzie do momentu gdy w pewnym momencie
instalator restartuje komputer i wówczas pojawia się problem jak wyzej. Mam
w komputerze dwa oddzielne napedy, wiec nie może to tez być wina napedu, bo
próbowałem tak z DVD-Rom jak i nagrywarki CD-RW (oba LG). Wyłączałem nawet w
BIOS ATA 100. Nic nie pomaga. Żadne proby instalacji się nie udaja. Musialem
ponownie zainstalowac Windows 98 Se i jeszcze raz próbowałem instalacje
Windows XP Pro ale wszystko jak wyzej. Ciagle instalacja się zawiesza w tym
samym momencie po zbootowaniu z plyty i zapisaniu urządzeń systemowych. Nie
mam już zielonego pojecia jak to ruszyc.

Podejrzewam, ze jest cos z kompatybilnością mojej plyty głównej lub
procesora. Ale to sa to bardzo popularne urzadzenia i wykluczam aby nie
mogly ona współpracować z nowym Windows. Ale może cos trzeba wgrac przy
instalacji Windows XP. Oczywiście service Pack do plyty zainstalowałem, ale
to nie pomoglo.

Bardzo proszę o pomoc na priva, gdyz nie wyświetlają mi się odpowiedzi na
wiadomości z news grups.

Jacek
ja66_at_wp.pl