Re: Skaner Agfa czy Plustek?

Autor: BPawel (flx_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 21 Oct 2001 - 11:32:29 MET DST

"Mirek" mtarcza_at_kki.net.pl
> Dzieki za porady. Kiedy juz zdecydowalem sie na Agfe to wiecie co sie
> okazalo...., ze 25-tek i 26-tek juz nie produkuja. Nieoficjalnie
> dowiedzialem sie, ze za duzo trafialo do serwisu.

Sam oddalem 2 egzemplarze (e25). Powod: plytka z laminatu przy ukladzie
optycznym nie chowa sie pod obudowe tylko zostaje pod szyba. Powodowalo to
(w tych 2 moich egzemplarzach) 2 niepozadane efekty: 1. pyl wokolo tej
plytki (obijanie podczas transportu?) 2. plame wokolo tejze plytki (jakies
substancje lotne z laminatu osadzaly sie na szybie?). Dodatkowo e25 ma chyba
nieszczelna obudowe, bo szyba od spodu byla niezle zakurzona. Z tych powodow
zdyskwalifikowalem Agfe, pomimo szybkiego skanu, b.dobrej geometrii skanu,
dobrego odwzorowania barw i dynamiki.

Co do pytania na poczatku watku: mam w pracy Plusteka (jakiegos starszego z
"przystawka" do negatywow) i od kiedy go przetestowalem nigdy nie bralem
plustekow pod uwage.

Ostatecznie wybralem HP.