Re: Jaka najlepsza plyta pod AMD Duron 1000 (Morgan) ???

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Sat 20 Oct 2001 - 23:37:12 MET DST

Niejaki(a) Rafal Neumann <neumann_at_skrzynka.pl> w grupie pl.comp.pecet
doznal(a) olsnienia i napisal(a):
> do plyty na Socket A bedzie mogl wrzucic sobie pozniej Palomino
> a do plyty pod celka co najwyzej PIII

mowa o celku na tualatinie, czyli 1200/fsb 100, wydajnosciowo prawie jak
athlon 1.13 / duron 1_at_1.2, a po podkreceniu do 1.6 - wydajniejszy ciutek
moze i od o/c tb 1.2_at_1.6 (ale watpie czy przebija xp 1600+ :) ).

p3 raczej idiodta tam nie wsadzi, bo ten cielak nominalni jest szybszy
od coppermine 1ghz, a leci chyba prawie zawsze na 1.6ghz...

> wiec plyta na socket A + AMD to zdecydowanie lepszy wybor szczegolnie na
> wydajnym VIA266A
> i bez krecenia bedzie wydajniejszy

[po napisaniu tego wszystkiego - ale sie qrna esej zrobil... nie mam co
robic po nocach z bolem glowy ;P ].

no chyba, ze palomino 1600+, a wtedy bedzie drozej:
cielak 1200 - ~600
msi 815ept - ~500
4x128mb sdram (512mb) - ~200

i to je wsio. ~1100 a amd porownywalne:
palomino 1500+ (ale ocvzywiscie jak zrobimy o/c to wiadomo jak milo
bedzie... ;) ) - ~700
msi... modelu nie pamitam, na k266a, niedawno chyba wyszla - ~600
1x256MB ddr ram - ~200

maszyny sa wtedy identyczne prawie pod wzgledem wydajnosci, za to
cielakowy jest tanszy. no ale nie ma rozy bez kolcow - malo rozwojowe
(jesli chodzi o megaherce to amd wypada lepiej, jesli chodzi o max ilosc
ramu - 1.5giga chyba to jest dla kt266a? dla amd 761 to jest 2giga, ale
przy 4 dimmach ddrowych).

za to cielak bedzie chlodniejszy, wydajny podobnie, tylko ze tanszy. no
i ramu ma wiecej, z tym, ze nie da sie wsadzic wiecej, za to w amd da
sie (ale tak prawde moiacto teraz sie 512 wydaje astronomiczne ;P ).

wiec nie mowilbym tak od razu amd jest zawsze lepsze - to jest fanatyzm.
badzmy realistami - cielak-t jest proba intela o jakies zwiekszenie
udzialow w value-pc, troche marne, bo wszycy teraz uoabiaja amd z
value/power pc, intel ma w swym reku jeszcze rynek serwerowy, i raczej
za bardzo go tam amd nie dzgnie...

cielak wydaje sie bardzo dobrym rozwiazaniem jesli chodzi o kupno
komputera i zapomnienie o nim - megaherce daja mocy na jakis czas, duza
(teraz) liczba ramu - tez ok...

osobiscie - jesli mialbym cos teraz kupowac - to celka-t+msi815ept+
512mbsdram (bo mam baaaaaardzo maly budzet ;) )... IMO najfajniejszy
teraz wybor. jeli chodzi o komputer "kupic i zapomniec". no i dosc
tanio. za to jakby ktos mial pieniazki - no to mozna sie zastanowic
niezle nad dobra plyta (msi), jedna koscia 512mb ram (ddr lub sdram -
zaleznie od wyboru) i najtanszym mozliwym duronem. potem po prostu sie
kupuje procka, ktorego max sie w plyte wpakuje i bedzie chodzic (nie
jestem pewny, ale chyba jest na msi k7t mnoznik 15x? 2gigaherce max w
takim razie... z sdramami, ktore sa dosyc tanie...).

ale to jest juz kwestia kupujacego, kwesita tego, czy ma np. obudowe -
bo jesli ma i ta obudowa jest np. 230W, to kolejny koszt przy amd - nowa
buda. przy intelu bude zostawiasz. jesli masz sdramy - no to plyte
wezmiesz predzej z sdramami, jesli tegoramu jest akurat 512, to masz
pelne obsadzenie dla i815. przyklady mozna mnozyc bez liku. cel-t troche
zamieeszal, bo przedtem bylo dosc prosto - bralo sie w wiekszosci
przypadkow amd :)

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|______________txt by: Telekomunikacja Polska S.A._______________|