ATI Radeon VIVO + monitor z minimalna czestotliwoscia pionowa >50 Hz

Autor: WiktorM (wiktorm_at_cad3d.helion.com.pl)
Data: Thu 18 Oct 2001 - 23:46:33 MET DST

Witam!
Jestem w przeddzień kupienia monitora. Bardzo podoba mi się NEC FE750+.
I tu pojawia sie problem, bo mam ATI Radeona VIVO, w którego instrukcji
stoi napisane, że jednoczesne wyświetlanie obrazu w telewizorze i na
monitorze grozi uszkodzeniem monitora gdy ten nie obsługuje odświeżania
50Hz (NEC FE750+ ma min 55Hz). Co prawda jeszcze nie korzystałem z VIVO i
jakiś czas nie zamierzam (nie mam odpowiedniego telewizora), ale to nie
potrwa długo.
Mam zatem pytanie do użytkowników tej karty. Jak to przejście obrazu z
monitora na telewizor jest rozwiązane? Czy komputer restartuje zanim obraz
pojawi się na telewizorze i z powrotem - gdy wraca tylko na monitor?
Sorry za głupie pytania, ale nie miałem okazji jeszcze tego przetestować.
Krótko mówiąc: czy da się tak korzystać z VIVO, by nie uszkodzić takiego
monitora (wyłączając i włączając go w odpowiednim momencie)?
TIA
WiktorM