Re: Co do Durona

Autor: Jarek (chio_at_biomed.eti.pg.gda.pl)
Data: Thu 18 Oct 2001 - 01:17:12 MET DST

"George" <grg157_at_poczta.onet.pl> wrote in message
> 1. Jaką kupić płytę do Durona z gatunku nie najdroższych, ale wciąż
dobrych
> ? Czy microstar spełnia te kryteria ?
Microstar jest jak najbardziej OK. Chociaż Abity dośc wyraźnie potaniały
ostatnio. Dobre inne to Asus i Epox. Te 4 to czołówka. Bardzo wyrównana,
choć niektóre modele nają lepsze niektóre gorsze. Alternatywą jest tani i
nienajgorszy ECS, chociaż nie polecam.
> 2. Czy jest sens kupować ramy DDR ? Jakiego wzrostu wydajności można się
> spodziewać na np. Duronie 900 ? Istnieją chyba płyty mające gniazda na oba
> typy RA'ów. Ale chyba wtedy nie można mieszać typów ?
Póki co DDRów raczej nie opłaca się kupować. Dają one 5-15% przyspieszenia.
Za jakiś czas ma wyjść poprawiona wersja chipsetu VIA KT266Pro i ten ma być
w miarę tani i dawać około 20%. To już bedzie warto wziąść. Jest tylko jeden
chipset który pozwala łączyć DDRy i SDR, ale na DDRach jest porównywalny z
KT133A na SDRach...
Jednym zdaniem radzę poczekać na KT266Pro i chyba najlepiej MSI.

Uwaga: dostępna na rynku płyta "Microstar K7T266 Pro" nie posiada jeszcze
poprawionej wersji chipsetu (Pro).

> 3. Czy ktoś miał tu jakiekolwiek problemy z kompatybilnością sprzętową
> Durona, szczególnie z CAD'ami ?

nie mam pojęcia, lecz głęboko wątpię żeby były takie problemy.