Re: Pamieci

Autor: Grzech (grzech2000_at_poland.com)
Data: Thu 18 Oct 2001 - 11:40:02 MET DST

Użytkownik "YAQB" <jajor_at_friko2.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Moze ktos mi wyjasni taka oto rzecz. Posiadam Abit-a KT7-R. Kilka dni
> temu upgrade'owalem bioz z WZ na 3R (obecnie 4A). Po tej operacji moja
> pamiec MTec 128M PC-133 nie chodzi juz na ustawieniach 2-2-2 a jedynie
2-3-2
> ... (po odpaleniu, system zatrzymuje sie zaraz po "przeliczeniu
pamieci" ).

w starym biosie do tych płyt było błędne ustawienie waitstate'ów.
najszybsze ustawienie to był normal, w nowszych biosach poprawili
i jest tak jak powinno, czyli naszybszy to jest turbo, potem
fastest, fast, normal, medium, 8/10 ns. jeśli zmieniłeś bios i nie ruszałeś
tych opcji, to faktycznie ustawienie uległo zmianie. też miałem
podobną sytuację, mtec nie pójdzie na turbo/cas2, co najwyżej na fast
(z włączonym interleavingiem i innymi bajerami). wymieniłem mteca na
siemensa i poszło na max ustawieniach :)
szeczegóły są na kt7faq na viahardware.com

grzech