Re: Żółknące płyty CD-R Platinum

Autor: Yablon (yablon_at_wasko.pl)
Data: Thu 18 Oct 2001 - 11:35:23 MET DST

Lukasz Kaluski napisał(a):

> Od dluzszego czasu nagrywam na plytkach Platinum. Nie sprawialy mi
> zadnych problemow do poki nie zauwazylem ze po paru miesiacach plytki
> zaczynaja żółknąć (jedyne slowo z ogonkami w tym poscie :). Oczywiscie
> wraz z tym nastepuja klopoty z odczytem a pożółkłe plytki muzyczne
> czesto przeskakuja i zacinaja. Czy mozecie mi polecic jakies inne tanie
> plytki ktore sa sprawdzone przez was pod wzgledem dlugiego "terminu
> przydatnosci" (ew. moga nie byc takie tanie)?

A jak je przechowywales? W miejscu mocno naslonecznionym?
No niestety taka uroda slabszych plytek. Z wiekiem traca dane... :(
Mialem takie doswiadczenia z BTC, ktorej prawie nie uzywalem (kopia
smieci z dysku). Po 2 latach chcialem cos z niej zgrac i... nie dawala
sie wcale czytac. Podobnie Princo z zielonkawych zrobily sie zlote
(wisialy jako ozdoby nad biorkiem). Swiatlo zle wplywa na zywotnosc CD.
Bo mam takie BTC ktore maja po 3,5 roku i jeszcze dzialaja. Np.
porysowana jak diabli noszona zawsze i wszedzie plytka. Nosilem ja w
czarnym etui na (takie na 20 CD) i wydaje mi sie ze dzieki mniejszemu
dostepowi swiatla jeszcze zyje, bo jesli chodzi o czestotliwosc jej
odczytu to byla b. duza.

Pozdrawiam Yablon

--
Tomasz Jablonowski aka Yablon           | GG:       32604 |
yablon_at_wasko.pl                         | ICQ:   51956669 |