Re: ECS K7S5A - czy warto?

Autor: Piotr Klaban (makler_at_oryl.man.torun.pl)
Data: Wed 17 Oct 2001 - 10:31:40 MET DST

In article <3593.000002a0.3bcd3d69_at_newsgate.onet.pl>,
  jakub_zysnarski_at_poland.com wrote:
> Jak w temacie. Czy płyta ta nie jest podejrzanie tania? Jak wygląda chipset SIS
> na tle Intela i VIA? Może ktos opisze swoje doswiadczenia z ta płytą?
Poczytaj w grupie - wiele osob ja ma i sobie chwali.
W grupie jest juz wiele opisow od osob, ktore te plyte maja.
Ja zamierzam chyba ja kupic (bo KT266A jeszcze nie widzialem),
a tu postaram sie napisac kilka uwag "zebranych".

Poczytaj CHIPa (www.chip.pl, www.chiplab.pl) tam jest opis tej plyty.
Poza tym www.ecs.com.tw - tam jest odnosnik do testow tej plyty,
wypada bardzo dobrze w porownaniu z innymi.

Zalet ta plyta ma wiele i wszedzie znajdziesz je wyliczone
(szybkosc, obsluga DDR, mozliwosc wbudowania LAN, stabilnosc)

Z wad tej plyty to mozna wymienic:
- wiekszy rozmiar niz normalnie (304x244, zamiast 304x220)
  - polski tester napisal, ze trudno ja mu bylo zlozyc
  do kompa i musial przesuwac cd-rom, ale nigdzie indziej
  czegos takiego sie nie doczytalem, a czytalem chyba juz
  wszystkie testy/review tej plyty; sam jestem ciekaw
  czy to jest faktycznie jakis problem;
- sa czasem problemy z aktualizacja BIOSu, byc moze
  to z powodu niewlasciwej wersji programu flashujacego
  Jednak aktualizowac nalezy, bo szybkosc pracy plyty
  wzrasta znacznie w porownaniu do starej wersji (BIOSu)
- male mozliwosci overclockingu (mam niewielkie doswiadczenie
  w tej kwestii, inni moze sie lepiej wypowiedza)
- podobno nedzny dzwiek wbudowany w plyte, ale nie wiem
  czy tu chodzi w ogole o dzwiek wbudowany, czy o to,
  ze sama plyta ma kiepskiej jakosci dzwiek
- gniazda floppy znajduja sie za pierwszym gniazdem PCI,
  gdzie nie bedzie mozna wpiac katy PCI, jesli bedzie
  to PCI full-size; ale nikt sie na to nie uskarzal;
- mala relatywnie do innych plyt mozliwosc podlaczenia
  pamieci RAM - tylko 1GB; choc obsluguje DDR i SDRAM, to
  z SDRAMem dziala wolniej niz inne "zwykle" plyty
  Inne plyty moga podlaczyc 3-4GB RAMu DDR.

--
Piotr Klaban