Re: Athlon 1.4GHz

Autor: Pawel Jankowski (kodachi_at_priv.onet.pl)
Data: Mon 15 Oct 2001 - 13:55:51 MET DST

Artur napisał(a) w wiadomoœci: <3BCAC881.273D89BA_at_lucent.com>...
>Czolem grupowicze,
>Zastanawiam sie nad wymiana plyty glownej i kupnem Athlona 1,4.
>Ale zastanawiam sie jaka jest temperatura pracy takiego procka?
>Jaki dobrac do niego wentylator, aby sie zbytnio nie nagrzewal?
>Do jakiej wartosci mozna go podkrecic by byc w stanie odprowadzic
>nadmiar ciepla? Jak ktos ma doswiadczenie w tej materii prosze
>wiadomosc.
>Dzieki za wszelkie info w tym temacie.

Wlasnie zrobilem taki zakup dwa dni temu wiec moge podzielic sie wrazeniami
na goraco :)
No wlasnie - niemal doslownie na goraco, bo procek ze "standardowym"
wiatraczkiem poleconym
przez sprzedawce spoko dobija do 56-58 stopni bez obciazenia, a po 15-30
minutach
grania (zaleznie od gry) jest juz 64 stopni.
Poniewaz jestem nieprzyzwyczajony do takich temperatur to pekam, wylaczam i
kombinuje jak obnizyc
temperature :)

"Standardowy" cooler jaki dostalem to aluminiowy radiator o przekroju
kwadratowym pokrywajacym
sie z rozmiarami wiatraka (patrzac z gory - nic nie wystaje poza obreb
wiatraka). Pozniej od innej
osoby dowiedzialem sie ze to jest cooler do Athlona 1.2, bo do 1.4 ma
wiekszy radiator o podobnej budowie
tylko szerszy tzn, patrzac z gory powinno wystawac ok1-1,5 cm radiatora z
dwoch stron poza obrys wiatraka.

Odpowiedzi na reszte twoich pytan sa zalezne tez od plyty jaka chcesz kupic,
no i pytanie jak dobrze
chlodzona masz obudowe - bo co ci po szybkim wiatraczku jak bedzie w kolko
mielil to samo gorace
powietrze. W mojej obudowie temperatura przekracza 42 stopnie (przy procku >
60 stopni) i na
pewno dokupie dodatkowy wiatrak do zasysania powietrza.

Pozdrawiam
Pawel Jankowski