Re: DZIWNA zmiana obrotów wentylatora na procu !!!!!!!!

Autor: Tomek (thnet_at_poczta.onet.pl.USUNTO)
Data: Mon 15 Oct 2001 - 11:15:27 MET DST

> Asus P3BF i PIII 850
> Mam na tym Golden Orba podpiętego do CPU FAN.

po co kupowałeś taki "odkurzacz" do P3 ???

> Jak np. uruchamiam editpada (taki notepad, ale lepszy) i
> jak wcisne LK myszy, to obroty wzrastaja z 4440 na 4682

Na mojej P3BF występuje podobne zjawisko - uruchomienie czegoś obciążającego
procesor powoduje niewielki wzrost obrotów wiatraka procesora. Myślę, że to
jest efekt uboczny (choć nie taki zły !!!) wyłączenia tej regulacji
termicznej wbudowanej w płytę (zobacz program Asus Probe i opcja Fan
Control)

Ja też mam to zawsze wyłączone (bo działa tylko z uruchomionym Probe) ale
mam wiatrak BOX intela spowolniony do ok. 2500 rpm więc go nie słychać
wcale, tej zmiany obrotów o kilkadziesiąt rpm też nie sposób zauważyć :)))

> Jak sie tego pozbyc ?

Może spróbuj podłączyć wiatrak bezpośrednio do jakiejś wtyczki zasilacza a
nie to płyty.

> Chyba wogole zmienie rodzaj wentylatora

albo zaaplikuj mu rezystor - tak przy 2000 rpm nie powinno być słychać nawet
orba :)))

--
Tomek
thnet_at_poczta.onet.pl