Re: Obroty wentylatora na procku

Autor: BP (pobo2000_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 14 Oct 2001 - 00:39:28 MET DST

> Można nieco zwiększyć wartość rezystora , ale wtedy dobrze jest dodać
> kondesator dla pewnego rozruchu.
> Ja mam zamontowany układ regulacji obrotów ,w zależności od
> temperatury.Korporacja AVT sprzedaje takie zestawy (części + płytka) jest
> wielkości pudełka zapałek , a układ jest przewidziany na dwa wiatraki
> np.zasilacz i procek.Po mojemu super sprawa .Po włączeniu kompa wiatraki
> przez chwile pracują na normalnych obrotach a później cisza , słychać
tylko
> HDD ....
> --

W 100% racja, ale wiekszych oporow nie stosuje bo nie wiadomo na jakiego
"klienta" trafi:
a) zakładajacego na procek agregat chlodniczy wydarty ze Stara-chlodni;
b) wielbiciela ciszy nie ruszajacego standartowych parametrow procesora.
Opornik mozna zbocznikowac kondensatorem 470uF/16V lub wiekszym.

BP.