Re: Obroty wentylatora na procku

Autor: NIPPERonet (nipper_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 14 Oct 2001 - 00:17:47 MET DST

> hałasował
> A moze poradzicie mu uklad na jakims PIC-u lub innym procesorze albo
> oddzielny komputer kontrolujacy obroty wentylatora
> ?.........................
> Przeciez wystarczy szeregowo z wentylatorem wstawic opornik 22-68
omow/0,5W
> ( w zaleznosci od spadku obrotow jakie chcesz uzyskac). Taki wentylator
ma
> staly pobor pradu, wiec przy stabilizowanym zasilaniu dziala dokladnie tak
> samo.
> Kup 33omy/0,5W i kawalek rurki termokurczliwej o srednicy opornika,
> [...]
Można nieco zwiększyć wartość rezystora , ale wtedy dobrze jest dodać
kondesator dla pewnego rozruchu.
Ja mam zamontowany układ regulacji obrotów ,w zależności od
temperatury.Korporacja AVT sprzedaje takie zestawy (części + płytka) jest to
wielkości pudełka zapałek , a układ jest przewidziany na dwa wiatraki
np.zasilacz i procek.Po mojemu super sprawa .Po włączeniu kompa wiatraki
przez chwile pracują na normalnych obrotach a później cisza , słychać tylko
HDD ....

--
Pozdrawiam.
nipper_at_poczta.onet.pl