Odp: sieć osiedlowa ???

Autor: Sail (Sajl_at_poczta.fm)
Data: Sat 13 Oct 2001 - 15:48:55 MET DST

Użytkownik PeJot <pjsoft_at_poland.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9q9ebi$kst$12_at_news.tpi.pl...
> Użytkownik Wojciech <qla13_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9q4pb2$f62$1_at_news.tpi.pl...

> PeJot
>
> Sam mam taka siec, jest na okolo 60 osob. Czy warto?! Oczywiscie!!
Pierwsza oplata (500 zl) zwrocilala mi sie juz po dwoch miesiacach!!! A
wiadomo, siec to nie to samo co modem, chocby sam intrenet, to juz duza
frajda. (gry, pogadanki w sieci, mozliwosc udostepniania swoch zasobow)
Ad 2. Jesli postarasz sie o pozwolenia na Amatorska Siec Komputerowa to
niepowinienes miec problemow. Ubierz sie w garnitor, idz do administracji,
powiedz im o tym, zastrzegajac ze jest to amatorska siec, i nikt z tego
korzysci materialnych nie bedzie czerpal, nastepnie wyczekaj sie miesiac,dwa
(poslka biurokracja) i jak bedziesz mial papierek nikt Ci krzywdy nie zrobi.
Pamietaj ze w poslkim prawie nie ma slowa o takich sieciach, a co nie jest
zakazane jest dozwolone. ;-)
Ad 3. Hmmm...na poczatku gdy bylo nas okolo 20 koszt zalozenia takiego
czegos wynosil 500 zl (oplata na kable+huby+serwer+wynajecie lacza
internetowego+jakies pieniadze dla Admina, lub osob ktore biora czynny
udzial w rozbudowie takiej sieci) ale pozniej oplata za internet wynosi 40
zl (lacze 1mbit/sek) chyba sie oplaca? prawda? Tym bardziej ze koszty szybko
sie zwroca.
Ad. 4. Na poczatek polecam wiecej jak 15 ieszkajacych niedaleko siebie,
najlepiej na jednym osiedlu. Potem pomyslisz o rozbudowie.
 I bez pytania: Znajdz Adminow, co najmniej 3-4 tak zebys nie musial sam
wszystkiego zalatwiac, kazdego do jednego segment (naucz tez ludzi zeby
chodzili do 'wlasnego' admina. Znajdz tez kogos do pomocy przy rozbudowie
i ostrzegaj ludzi, ze nie jestescie na zasadach klient-sprzedawca, bo jak
sie czlowiek nauczy ze tak jest, to koniec, nie odpedzisz sie od nich...
A co do sprzetu lub sposobow laczenia kompw to poszukaj w necie, jest tego
mnostwo. Ja polecam Ci przecztanie histori naszej sieci na www.quarknet.pl
zebys mogl ustrzec sie bledow jakie mysmy kiedys tam popelnili. Prawda
Mirku? :-)