Re: Problem ze stara (?) plyta gl. [i teraz z dyskiem???]

Autor: Wojtek Maziarz (maziarz_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Sat 13 Oct 2001 - 14:09:40 MET DST

Artur 'Zmechu' Prokopiuk napisał(a):

> Możliwe że coś jest nie tak z sektorem rozruchowym dysku. Ew może dibeł
> siedzi w organizacji dysku w BIOS-ie (CHRS, LBA i takie tam, spróbuj tam
> coś pomieszać)

> Zazwyczaj taki komunikat wyskakuje przy uszkodzonej lub źle podpiętej
> stacji. Tutaj IMHO BIOS coś ma skopanego

Juz sam przestal, jak w biosie zrobilem mu "setup i bios defaults".
Z dyskietki sie juz bootuje i czyta ja. Podobnie bez problemu mozna wejsc
na jakas z partycji innego dysku (3,2GB Seagate) podpietego na probe
- czyli plyta jest chyba OK?.

Ale tego 10GB niestety niechce zobaczyc (bios widzi i wykrywa itd), ale nie
moge na niego wejsc.
Aha, jest to jedna 10GB partycja - czy moze to miec znaczenie?

> Osobiœcie stawiam na wadliwy BIOS lub wgrany do nieodpowiedniego modelu
> płyty głównej

Raczej dobry bios (wszystkie oznaczenia sie zgadzaly) i dobrze wgrany
(weryfikacja itd)
Ten dysk 10GB tez wyglada normalnie - przelozony do innego komp. (nowszego,
plyta na LX)
normalnie startowal system, chcial sobie uzypelniac i instalowac sterowniki
itd., czyli OK.

Czy moze byc, ze jakis konkretny dysk z jakas konkretna plyta sie nie lubi?

Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz,
Wojtek

Wojciech Maziarz                http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~maziarz
"Everybody has a photographic memory.  Some just don't have any film."