Współpraca CD-ROM-z z HDD

Autor: Skopens (abcartskopens_at_poczta.fm)
Data: Thu 11 Oct 2001 - 18:24:45 MET DST

Witam

Dręczy mnie pewien problem, który jest wynikiem następującej
obserwacji:

Mam CD-ROM Teac 40x (ATA 33) i HDD Fujitsu 17 GB (ATA 66). W momencie
odczytywania czegokolwiek z CD-ROM-u pali się również lamka od HDD.
Dzieje się tak min. przy okglądaniu filmu c CD, czy przy słuchaniu
płyt audio - wtedy CD-ROM odczytuje dane spokojnie, a dysk zachowuje
się jak by kopiował wielki plik (przynakmniej wynikia tak z lampki
kontrolnej). Oba urządzenia mam podpięte do różnych kanałów IDE. Czy
to normalne? A, w Windowsie mam włączany tryb DMA.

Na moim starym P120 tego zjawiska nie obserwuje.

I jeszcze jedno pytanko, tak z czystej ciekawości: dlaczego data
utworzenia ścieżki audio na płycie (plik *.trk) jest zawsze 95.01.01?
I jaką datę w takim razie mają cd audio wytłoczone przed 95 rokiem?

Pozdrawiam

Artur Skopowski

PS wykasuj abc z adresu e-mail, jeśli
    chcesz do mnie napisać