Re: SCSI2 i dysk MO

Autor: Oskar Wielgosz (oskar_at_polbox.com)
Data: Wed 10 Oct 2001 - 14:20:58 MET DST

Rurek (p) <rurek_at_priv.internet.pl> napisał(a) w artykule
<9q1d3f$gaj$1_at_news.tpi.pl>...
> Mam kontroler SCSI2 (SHA-1000P) do tego podłączony napęd 3,5'' MO Fujitsu
> 230MB. Czy to mozliwe ze w/w napęd nagrywa dane z "piorunującą"
prędkością
> ok. 300 KB/s ?
Tak.
Ja mam co prawda IDE 230MB, ale zjawiska fizyczne wykorzystane w tej
technologii
sš przecież takie same.
Technologia ma już dobrych kilka lat i praktycznie została wyparta przez
CD-R(W),
przynajmniej w zastosowaniach domowych.
Prędkoœć jest niska, gdyż do zapisu potrzeba dwóch przebiegów lasera, na
dodatek
laser podgrzewa noœnik do wysokiej temperatury (problem z odprowadzaniem
ciepła).
W zamian masz noœnik w sztywnej obudowie, odporny na pole magnetyczne,
promieniowanie UV i temperaturę (do zapisu/kasowania konieczne jest
wystšpienie
tych zjawisk _jednoczeœnie_ ).

Pozdrowienia.
Oskar