Re: płyta dwuprocesorowa

Autor: Seba (sebastian.weglarczyk_at_interia.pl)
Data: Wed 10 Oct 2001 - 09:21:02 MET DST

"Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> wrote in message
> Hi,

> Ale tylko Celerony do 533 MHz włącznie (nie Coppermine) -- przynajmniej
> o ile mi wiadomo. Wystarczy Ci tyle?
>
> BTW jeden PIII 1 GHz będzie IMHO szybszy niż dwa Celerony 533 w
> większości zastosowań :)

Hej, mialem do niedawna plyte ABIT BP6 (obsluguje dwa Celki na PPGA) i
rzeczywiscie tylko do 533 (bo wersja na FCPGA ma juz zablokowana opcje
wieloprocesorowa). Teraz jest mlodsza siostra BP6 - VP6 i ona obsluguje
procesory na FCPGA. Oczywiscie chodzi o Pentium III (Celki nie pojda ze
wzgledow o ktorych pisalem powyzej). Abit twierdzi ze plyta nie obsluguje
nawet jednego celka ale to nieprawda - jeden pojdzie. Z najnowszych
doniesien wiem (nie pamietam zrodla, jak ktos sie uprze to poszukam tego
artykulu) ze Celerony z jadrem Tualatin znowu maja odblokowana mozliwosc
pracy w dualu - ale nie znalazlem nikogo kto by to przetestowal.
Z moich doswiadczen wynika ze kupowanie plyty 2 procesorowej do domu mija
sie z celem - b.malo aplikacji potrafi wykorzystac 2 procki i przyrost mocy
jest niezauwazalny (pomijam tak oczywista kwestie jak to ze system
operacyjny musi byc odpowiedni - WinNT, Win2k, WinXP, Linux - Win9x w ogole
nie zauwazy ze sa 2 procki) - naprawde lepiej kupic mocniejszy jeden procek.
Taka plyta ma sens jedynie przy serwerze.

Pozdrawiam
Seba

P.S. W ktoryms CHIPie byl test plyt dwuprocesorowych - zobacz na
www.chip.pl - moze tam jest ten artykul.