Re: pamieci cl3 a cl2

Autor: Macior (maciek72_at_interia.WyskrobTo.pl)
Data: Sun 07 Oct 2001 - 14:36:46 MET DST

Radoslaw Sokol nadaje:

>Należy jeszcze pamiętać, że samo skrócenie CAS Latency przyspiesza
>komputer w sposób, jaki podałem, tylko w paru przypadkach -- warto
>posiadać pamięci, które pozostałe opóźnienia (RAS-to-CAS, RAS precharge)
>też mają na poziomie 2 cykli (pamięci 2-2-2). Wtedy przyspieszenie widać
>praktycznie wszędzie ze względu na znaczne przyspieszenie dostępu
>niesekwencyjnego do pamięci.

A czy takie tweakowanie pamięci ma jakieś, oprócz stabilności, negatywne
strony? Pytam, gdyż mam celka 900 (FSB 100) i pamięci 133 MHz; BIOS ustawił
je 'by SPD' 3-3-3, ja zamieniłem na 2-2-2, wszystko chodzi bezproblemowo i
szybciej o 5-20%. Czy mogę się jeszcze czegoś obawiać, np. uszkodzenia
pamięci?

--
Serdeczności, Macior