Duży dysk w trybie DMA

Autor: Andrzej (aanndd_at_kki.net.pl)
Data: Sat 06 Oct 2001 - 22:31:23 MET DST

Witam
czy ktoś miał następujący problem:
włączenie trybu DMA dysku powoduje totalne zwieszenie komputera (oczywiście
po restarcie). Na szczęście tryb DMA da się wyłączyć instalując ponownie VIA
4 in 1 service pack w trybie awaryjnym.
Płyta GA-6VXE7+ ( VIA z obsługą ATA66, PIII )
Dysk 40G. Próbowałem różne dyski 20-40G, różnych firm, przełączałem tryb
pracy dysku z ATA100 na 66 - oczywiście nie pomogło, tylko jeden dysk
WD17G/66 pracował bez zarzutu w trybie DMA. Uaktualniłem również bios płyty.
Dodam że dysk pracuje samotnie na IDE na odpowiedniej taśmie, na drugim
identycznym komputerze jest ten sam problem. Czy to uroda tej płyty głównej,
czy też jest to jakiś szerszy problem z dużymi dyskami ?
Pozdrawiam
Andrzej