Re: athlon1.4 vs celek1.2

Autor: GLide (glyder_at_kreacja.pl)
Data: Sat 06 Oct 2001 - 18:54:07 MET DST

On Fri, 5 Oct 2001 19:36:45 +0200, "Maciej \"yaq\"" <tp.sa_at_wp.pl>
wrote:

>nadeszla pora na modernizacje kompa stary celek566 nie wyrabia, okazalo
>sie ze na be6-II nowy celek nie pojdzie i teraz mam dylemat, co jest
A jaka to wersja BE6-II?

>zestaw a athlonem:
>a 1.4 + Microstar K7T266 Pro + 256 MB DDR ~ 1450 pln
Dobry zestaw.

>pojdzie to na zasilaczu 235W (mam jeszcze gf1) jezeli nie to doliczyc 150
>pln
Jesli zasilacz jest porzadny to powinno pojsc. U mnie na zasilaczu
Codegena 235W mam 2karty graficzne (GF MX i Matroxa Mistyque),
3CDromy, 1CDRW, SB Live!, sieciowke, modem i duuuzo pamieci. Wszysko
to zamiata na durniu 750_at_933 i jest rock stable (pomijajc zwiech
spowodowane przez sam soft)

>albo celek:
>Intel Celeron 1200 MHz bulk (Tualatin) + Microstar 815ep-T Pro (MS-6337)
>ram obecny ~1100 pln
Mysle ze za wczesnie zeby mowic o tym celku ze to remedium na
wszystko. Te kilka testow syntetycznych, ktore zapodal Tom to zbyt
malo. Jak troche poczekasz to uzytkownicy szybko zweryfikuja te
informacje i wtedy bedzie wszystko jasne. Poza tym Athlon ma sprytna
organizacje Cache i jesli to moze byc argumentem to wyglada jakby mial
go wiecej ;-) niz nowy Celeron a w takich zastosowaniach cache sie
przydaje.

>uzywam aktywnie 3dmax'a, gram tez dosyc czesto, filmow nie zgrywam, czy
Jak uzywasz Maxa to bierz juz teraz Athlona. Jesli Intelowcy nie
zmodyfikowali koproca w nowym celeronie to watpie czy inne modyfikacje
beda w satnie spowodowac dogonienie wydajnosci zmiennoprzecinkowej
AMD.

>oplaca sie pchac w DDR ram, czekac na palomino, mial tez wyjsc jakis
>poprawiony chipset via, ktory mial przyspieszac o kilka procent... i czym
>sie rozni via KT133A od via KT266 Pro tylko obsluga DDR?
Ja bym poczekal - tym bardziej ze ceny DDRow spadly do poziomu ktory
mozna zaakceptowac .

Pozdrawiam
GLide