Re: Nagrywanie x16 - zalecenia, problemy itp

Autor: Piotr (fonon_at_sol.co.pl)
Data: Sat 06 Oct 2001 - 10:40:28 MET DST

Janusz - Vahanara wrote:

> Po raz pierwszy mam do czynienia z tak szybką nagrywarką (LG 8160b).
>
> Moja konfiguracja:
> AMD Duron 750, 256 MB RAM, 40GB Seagate U5 i 4 lub 8 GB Seagate (oba 3200
> obr. - chyba).Primary IDE master - 40GB HDD

> Primary IDE slave - none
> Secondary IDE master - kieszeń, a w niej 4 lub 8 GB Seagate (je¶li akurat
> włożony).
> Secondary IDE slave - nagrywarka LG 16x10x10 - 8160b
> Czy ustawienie napędów jest optymalne?

Ustawienie nie jest prawidłowe. Konfigurację do nagrywania zoptymalizujesz
podłączając nagrywarkę jako Secondary Master. Zakładam, że dane do zapisu na
płytę znajdują się ma Primary IDE. Co do dysku odłączanego - nie wiem jak
Twój sprzęt toleruje ustawienia master-slave przy braku drugiego urządzenia w
kanale IDE. Można to sprawdzić. Je¶li zamierzasz nagrywać z tego dysku
spróbuj dołączyć go jako slave na Primary IDE.

> Czy na moim sprzęcie (chodzi mi zwłaszcza o wolne dyski 4 i 8GB) mogę bez
> problemów i obaw nagrywać x16?
> Używam WinOnCD 3.7 (ewentualnie CloneCD do np. audio).

Mam nagrywarkę TEAC 12x - z buforem 4 MB i dysk Caviar 8.4 GB chodzący w
trybie PIO4. Przy maksymalnej prędko¶ci nagrywania wskaĽnik bufora w WinOnCD
ani drgnie i burn proof nie ma nic do roboty. Oczywi¶cie w trakcie nagrywania
nie robię niczego innego.