Re: MSI K7T Pro2-A

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Wed 03 Oct 2001 - 22:13:42 MET DST

Niejaki(a) Radoslaw Sokol <rsokol_at_magsoft.com.pl> w grupie pl.comp.pecet
doznal(a) olsnienia i napisal(a):

> No bez przesady :) Dysk czy grafikę można wymieniać ;)

;)

> Chodzi mi o to, że nie ma sensu kupować płyt "rozwojowych", bo te
> "nierozwojowe" są często 2x tańsze, a i tak za ten rok czy dwa zmieni
> się podstawka procesora, rodzaj pamięci i tak dalej... Dlatego jestem
> mocno za wymianami kompletów procesor+płyta+pamięć, jeśli nie da
> się załatwić wymiany procesora czy pamięci w sposób prosty, oraz za
> kupowaniem tanich (ale dobrych!) płyt w stylu np. ECS K7VZA.

ja jestem za maksymalnym wykorzystaniem podzespolow. czyli:

kupujemy rozwojowa plyte, np. abit kg7. gdy juz maja wychodzic z
produkcji/sprzedazy palomino o zegarze, ktory jest max. da tego abita -
kupujemy to palomino. na dizen dobry bierzemy kosc 512mb ddr, za 500 zet
sztuka. potem dokladamy po 512, zapelniajac wszystkie cztery sloty, i
max. dla amd 760 - 2giga ramu.

dalej - mamy 6 slotow pci. no az sie prosi o cos dodatkowego, nie? :)

a jeszcze duuuuuuzo wody uplynie, zanim taki linux bedzie mial jajo
wymagajace 1ghz z 512mb ramu minimum. DUZO czasu.

ja mam plyte nierozwojowa i za to zdziebko place. jest to procomp b687.
3pci, 2isa, baby at, 2dimm. no z tym calkowicie nierozwojowa to
przesadzilem, chodzi na niej mnoznik 7.5x, i mam powody sadzic, ze ruszy
i magistrala 133 (to jest bx, z autodetectem przecie :) ). sam sobie
przelicz co tam max. wepchne. jeden plus (majacy minus w postaci ceny -
bo tylko niekastrowane coppermine, cielaki na mag 100 nie chodza -
wczoraj sprawdzalem z 800'tka). za to duzo minusow. do slotow wepchne:

isa - 3c509b
isa - 3c509b
pci - kontroler ide, bez sledzia (pci laczone z isa)
pci - kontroler ide dwa (bo mi nei styknie interfejsow :P )
pci - emu10k.

no i dupa blada, fajnie by bylo miec jeszcze tuner (cale 250 zet, a jaka
radocha! :) ), a moze cos jeszcze...

fakt, faktem - plyta jest stabilna (winnt i linux nie wywalaja sie - za
to dos z nakladka tak i to czesto...).

ogolnie to ja wole zainwestowac raz, potem ciutke dowalic, tzw. do maxa
do danej plyty i zyc z tym. na linusiu naczy sie :) niektorzy ludzie
uzywaja 486 i win95osr, i jest im dobrze... :))

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|