Re: Prawda o P4

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl)
Data: Wed 31 Oct 2001 - 00:59:11 MET

George wrote:
> Użytkownik "Artur Gawryszczak" <gawrysz_at_camk.edu.pl.__!__> napisał w
> Przecierz podobno AMD ma równoległe 3-potokowe w pełni symetryczne FPU ?
> A PIII ma 2-potokowe i niesymetryczne tj. potrafi wykonać w jednym cyklu
> 2 operacje pod warunkiem że jest to dodawanie i mnożenie ?

Niech ma, ale z faktami nie zwykłem dyskutować i po kilkukrotnym
przetestowaniu uznałem, że w do tego programika AMD się słabo nadaje :-)

Rzecz w tym że żeby wykorzystać 3 potoki, trzeba je czymś nakarmić, a jak
dane są rozrzucone po kilkudziesięciu MB pamięci (90000 oddziaływujących
ze sobą cząstek w 3D) i nie ma siły, żeby je uporządkować tak, żeby się
dobrze cache'owały to kluczowy staje się chipset.
Jak przetestowałem na kilku prockach program, który bardzo grzecznie
czesze 2- i 3- wymiarowe tablice P!!! zostawał znacznie (kilka do
kilkudziesięciu procent) w tyle, a Celeronik przegrywał sromotnie.

--
Pozdrówka,
        Artur Gawryszczak