Re: 7V z 5 i 12

Autor: BossMan (b0ssman_at_skrzynka.pl)
Data: Tue 30 Oct 2001 - 19:58:11 MET

> nie chodzi o to ??? ale jak padnie wiatrak czy cooś to zamiast 5V pójdzie
> zwarte 12V (np. do podłączonego tym samym kabelkiem HDD) chyba ??
> tylko czy takie zwarcie moze wystąpić ?? (realnie, nie hipotetycznie)
chodzi mi o to ze szanse na awarie na obnizonym napieciu sa tragnicznie
niskie...
no chyba ze wentylator jest kiepskiej jakosci, ale markowe nie maja prawa
zawiesc

kolejna sprawa: fakt ze pomiedzy 12V a 5V plynie prad to nic zlego.
chodzi o to zeby nie byl zbyt wielki- stad stwierdzenie zeby wsadzic
bezpiecznik
najlepiej dobrany bardzo blisko do pradu wentylatora.

a jesli o realia: post wyzej wspominalem o podlaczonych wentylach na 7V
dodam jeszcze tylko ze przez rok mialem wentylator puszczony na 17V
(pomiedzy +12V i -5V) i nic mu nie bylo..
takie sa wiec realia..

pozdrawiam
BossMan